Tema Kvinde

Kvinde

09.05.16
Bibliotekerne sætter fokus på kvinder i anledning af den internationale konference "Women Deliver".

50 biblioteker går sammen i en stor national kampagne, hvor de sætter fokus på temaet ”Kvinde”. Det sker i forbindelse med den internationale konference ”Women Deliver” og i samarbejde med Danmarks Radio, The Why Foundation, Sex og Samfund, Dansk Industri og flere andre partnere. Kampagnen kører i uge 19-20, hvor du kan opleve debatter, aktiviteter og udstillinger.

Kvinders sundhed, rettigheder og trivsel er på den globale dagsorden
Hvad betyder det i Danmark, et af verdens mest frisindede lande? I Danmark er kvinders ligestilling markant og kvindesynet er i konstant udvikling både set i et historisk perspektiv, men også set i lyset af et mere multikulturelt samfund og en mere globaliseret verden.

"Women Deliver"
Konferencen ”Women Deliver”, som afholdes i København den 16.-19. maj har verdensledere, politikere, organisationer, erhvervsfolk og andre indflydelsesrige aktører fra hele verden på deltagerlisten og sætter fokus på kvinders sundhed, ligestilling, rettigheder, uddannelse og økonomiske position i samfundet.

Bibliotekerne er med til at perspektivere de problemstillinger, som konferencen sætter fokus på i temaer, som er knyttet op på den virkelighed, som kvinder oplever lokalt i Danmark. Med bibliotekernes kampagne ”Kvinde” bringer bibliotekerne temaet helt ud til kvinder og borgere i hele Danmark, de kommer med nye vinkler og lægger op til debat om et super aktuelt og samfundsrelevant tema.

Kvinde på Syddjurs bibliotek.
På alle biblioteker i Syddjurs er der udstillinger om kvinder.
Bibliotekerne er krydret med citater med og om kvinder og så er der sko!
Børnene kan komme og tegne deres mor og hænge tegningerne op.

Så kom og gå på opdagelse :)

Oprindeligt skrevet af Tårnby Kommunebiblioteker.