Erhvervsuddannelser. Pexels

Det Rullende Bibliotek, Mols i udviklings kulturgruppe
For alle
Foredrag & debat

AFLYST // Foredrag: Kan vi få flere til at vælge erhvervsuddannelser?

30.03.22
Hvorfor vælger så få unge en erhvervsuddannelse i en tid med mangel på faglærte medarbejdere? Og Hvad kan vi gøre for, at flere unge vælger erhvervsuddannelserne til? Det giver Kirstine Bille et bud på ved dette foredrag på Molsskolen.

Danmark har desperat brug for faglærte medarbejdere. Der er højkonjunktur i byggeriet og produktionsvirksomhederne leder med lys og lygte efter medarbejdere.

Desuden kræver den grønne omstilling flere faglærte end Danmark for tiden har tilgang på.

Hvorfor bliver et stort antal unge mennesker så ved med at vælge erhvervsuddannelserne fra, når de står ved afslutningen af folkeskolen? Det er jo en sikker vej til en god livsløn, spændende arbejdsopgaver og muligheder for videreuddannelse.

Hvad kan vi gøre?

Med mange års erfaring som faglærer i erhvervsuddannelserne og samtidig med det kommunale ansvar for folkeskolerne giver Kirstine Bille et oplæg med bud på baggrund og muligheder.

Fri entré for unge under 18 år. (husk tilmelding)

Arrangeret af Mols i udviklings kulturgruppe i samarbejde med Syddjurs Bibliotek.