Historier fra Nationalpark Mols Bjerge

Foredrag & debat

AFLYST: Foredrag: Historier fra Nationalpark Mols Bjerge

15.04.15
DESVÆRRE AFLYST! Biolog Anita Søholm fortæller om den frodige flora og fauna og den spændende kulturhistorie, som nationalparken rummer.

Mols blev oprindeligt kaldt Mulnæs – det mørke næs! De gode historier om nationalparken findes i de gamle sagn og myter, der knytter sig til egnen, og fortæller om jætterne under Stabelhøjene, røverne i Kalø-skoven, klosterurterne og meget mere.

Nutiden fortæller historien om frodigheden på strandengene, i de gamle egekrat, på lysåbne overdrev og gemt i alle de oversete og skjulte steder, som Suderhullet, flagermustræet i skovbrynet, den skjulte udsigt og grævlingehøjen!

Der vil være en smagsprøve på skovbundens hvidløg.

Anita Søholm er biolog, natur- og kulturformidler, og daglig leder af Naturcenter Syddjurs.