Lyden af et menneske. Colourbox

Andet

Lydvandring: LYDEN AF ET MENNESKE

11.09.21
Kom med på lydvandring i Ebeltoft, hvor generationer mødes gennem fortælling og lyd.

LYDEN AF ET MENNESKE er en iscenesat lydvandring rundt i Ebeltoft by. Iført høretelefoner, sendes 10 publikummer afsted ad gangen fra Maltfabrikken. De kommer til at møde fem vidt forskellige ældre mennesker (i alderen 75-90 år) som iscenesættes gennem lyd, fortælling og fysisk tilstedeværelse. Publikum kommer til at høre historier fra de ældres liv – om fortiden og om nuet. Om valg, forelskelse, musik, ensomhed, døden, øjeblikke hvor alt går op i en højere enhed, glæden ved håndværk og om at være bange for livet. Det er en sjælden mulighed for at lytte til LYDEN AF ET MENNESKE der har levet længe – og kunne genkende sig selv.

Iscenesætter, Tina Andersen, fra det århusbaserede teater VILdSKAB står bag lydprojektet. Hun fik ideen til lydprojektet under den første coronanedlukning sidste år.

”Jeg gik, ligesom mange andre, lange ture rundt i byen. En dag fik jeg øje på en ældre kvinde bag et gardin, oppe på 2. sal, som kiggede ud. Synet føltes ligesom et lyn der slog ned og alt i mig sagde: ”tal til mig, lad mig høre din stemme”.

Lydvandringen varer ca. 35 min. til fods. Deltagerne deles i to hold, som sendes afsted med 10  minutters mellemrum.

Fra 12 år og opefter.

Projektet er støttet af Syddjurs Kommunes Kulturpulje.

Otte ældre borgere fra Ebeltoft, Hornslet og Krakær har bidraget med fortællinger fra deres liv og lyde fra deres hjem. Derudover medvirker ti frivillige statister (mellem 75-90 år) i lydvandringen.

Lyddesigner og komponist, Kristian Hverring, står bag lydoptagelser og lydsporet.

Læs mere om projektet på: https://vildskab.dk/lyden-af-et-menneske