March mod ensomhed

Andet

Gå med din bibliotekar i MARCH MOD ENSOMHED

15.09.23
For 6. gang snører Patrick Cakirli vandrestøvlerne og går Danmark rundt i sin March mod ensomhed - og vi går med!

Fra uge 32 til 41 går Patrick Cakirli fra Nexø til Esbjerg for at sætte fokus på ensomhed og ikke mindst på, hvor vigtigt fællesskab er for os mennesker.

Konceptet for March mod Ensomhed er:
”Patrick må ikke gå, medmindre han har følgeskab - ellers skal han stå stille. På den måde bliver hans vandring symbol på vigtigheden af fællesskab og social ansvarlighed i kampen mod ensomhed”.

Fredag den 15. september kommer Patrick igennem Syddjurs Kommune på sin vej fra Hinnerup til Auning. Syddjurs Bibliotek støtter Patricks march ved at gå med ham fra Søby Kirke kl. 12:00 (estimat) til Ådalsskolen kl. 13:30.

Vi vil selvfølgelig gerne have følgeskab af mange af vores skønne brugere, så vi håber, at I sammen med os er parate til at gå med og markere, at vi sammen kan være med til at bekæmpe ensomhed.

PRAKTISK:
Personalet fra Syddjurs Bibliotek går med fra Søby Kirke til Ådalsskolen. Se ruten på Patricks ruteplan March mod Ensomhed '23 – Google My Maps

Hvis man ønsker at deltage, skal man selv sørge for transport til Søby Kirke og fra Ådalsskolen, så det er en god idé at finde et par stykker at følges med.

Man er selvfølgelig velkommen til at deltage på et større stykke af ruten.