Vi åbner endnu en bogstation

Ny bogstation på Molsværket

23.04.24
Hurra! Vi åbner endnu en bogstation – denne gang på Molsværket i Knebel.

Mød os ved Molsværkets store åbningsfest fredag d. 26. april fra kl. 15.30 og hør om, hvordan du benytter bogstationen. Måske får du også en god molbohistorie med på vejen…

Bogstationen kan tages endeligt i brug fra d. 15. maj. Den kan benyttes i Molsværkets åbningstid af alle, som er oprettet som lånere på Syddjurs Bibliotek.

Bøger tur/retur
Man reserverer bøger eller andre biblioteksmaterialer i app’en ”Biblioteket”, her på hjemmesiden eller på www.bibliotek.dk, og vælger afhentningssted på den lokale Bogstation.
Når bøgerne er klar til afhentning, får man en besked, og så kan man både låne og aflevere bøgerne ved hjælp af sin mobiltelefon.

Skan, lån og aflever
Selve udlånet foregår ved, at man åbner den gratis app, ”Biblioteket”, på sin mobiltelefon, vælger ”Lån og aflever” og skanner bogens bagside, hvor der sidder en chip. Når man skal returnere bogen til Syddjurs Bibliotek, foregår det på samme måde.

De reserverede materialer bliver kørt ud til Bogstationen flere gange om ugen.

Få hjælp til at benytte bogstationen
Den nye måde at låne bøger på er enkel, men har man alligevel brug for hjælp, kan man få hjælp af personale fra biblioteket følgende dage:
Onsdag d. 15/5 kl. 14-15:30
Torsdag d. 16/5 13-14:30