For alle

Løvfaldsdage i teltet på Kulturgrunden

Løvfaldsdage
Vi fejrer efteråret og rykker sammen i det store telt på Kulturgrunden, hvor der venter tre dage med skønne aktiviteter og hygge for alle aldre.
I samarbejde med
  • Kulturgrunden
  • Kulturskolen Syddjurs
  • Sangkraft Syddjurs
  • Kom-Bi

Kulturgrunden
8543 Hornslet

PROGRAM LØRDAG:

10-11: Fælles morgenkaffe med rundstykker og fællessang

11-12: Motionsbanko

12-13: Æblebomber på grill

13-17: Lav æblemost af egne æbler

14-17: Kagebord med æblekager

14-22: Bar og café er åben

14-17: Brætspilshjørnet

Tapas, Trubaduren og hans Rockband
Oplev en hyggelig og varm stemning i teltet på Kulturgrunden, hvor vi har fået Trubaduren og hans Rockband til at komme og spille op til fest og dans.

Kl. 18: Fællesspisning - Tapas
Vi starter med en tapasanretning fra Amanda bestående af diverse pølser, lækre oste, lakseroulade, kyllingespyd, hjemmesyltede rødløg, cornichoner, soltørrede tomater, små syltede peber og oliven. Pesto og aioli på fællesbord med blandet brød.

Tapas skal bestilles inden via dette link: https://www.kombi.dk/ProTickets/php/StartReservation.php?PerfID=47323
140 kr. pr. person.

Kl. 20: Trubaduren og hans Rockband
Trubaduren er et folkeligt orkester, der spiller stemningsfuld, dansksproget originalmusik, der giver associationer til alt fra Buenos Aires støvede fortovsrestauranter til Københavns brostensbelagte torve.
Genremæssigt bevæger gruppen sig inden for dansk visekunst, samba, bossa nova og folkelig rock. De skriver sig på denne måde ind i en stolt tradition af nordiske trubadurer, der på forskellig vis har vendt blikket mod varmere himmelstrøg og ladet skandinavisk vemod blande med sydens pulserende rytmer. Nævneværdige eksempler kunne være kunstnere som Cornelis Vreeswijk, Søren Kragh-Jacobsen og C.V. Jørgensen.

Trubaduren har udgivet to albums, en liveplade og er lige nu ved at indspille et nyt album, som udkommer i foråret 2025. Første single, "Åkesson Bye Bye", er ude nu.

Fri entré.