For alle

Løvfaldsdage i teltet på Kulturgrunden

Løvfaldsdage
Vi fejrer efteråret og rykker sammen i det store telt på Kulturgrunden, hvor der venter tre dage med skønne aktiviteter og hygge for alle aldre.
I samarbejde med
  • Kulturgrunden
  • Kulturskolen Syddjurs
  • Sangkraft Syddjurs
  • Kom-Bi

Kulturgrunden
8543 Hornslet

PROGRAM TORSDAG:

Hele dagen fra kl. 10: Løvfaldshjørne
Lav din egen uro eller byg på fælles guirlander med naturmaterialer. Ophæng skønne blade på grene til en uro. Du kan tegne på bladene inden, hvis du har lyst med toscatusser. Vi har blade og grene, men du er meget velkommen til at tage nogle med.  Hvis vi har rigtig mange, kan vi sammen lave nogle flotte guirlander til pynt i teltet.

10-11: Rytmik, leg og sang for de mindste med Dorte Nørgaard fra Kulturskolen Syddjurs

11-12: Boller og Bøger (0-6 år)
Jeres børnebibliotekar serverer boller, saft og kaffe og fortæller om sine yndlingsbøger for de 0-6 årige. Hun giver også gode fif til at få læselysten i gang.

13-16: Kastanjedyr med teknologi (fra 7 år)
Vi bygger gode gamle kastanjedyr, men giver dem nye skjulte kræfter med elektronik og batterier. Byg en flagermus med lysende øjne, en trold med motor, som kan hoppe rundt eller noget helt tredje. Tag gerne dine egne kastanjer med.

14-22: Bar og café er åben

17-20: Foodtrucks
Køb mad hos de dejlige foodtrucks, der lægger vejen forbi Kulturgrunden.

17-19: Øl- og sodavandssmagning med Ebeltoft Gårdbryggeri
Ebeltoft gårdbryggeri laver smagfulde sodavand og har et stort udvalg af øl. Gratis smagsprøver på nogle af dem. Der vil være gode tilbud på øl og sodavand fra bryggeriet.

19:30-21: Højskoleaften med Mogens Hemmingsen: ”Hvordan skaber et moderne kulturliv stærke fællesskaber?”
Mogens Hemmingsen er tidl. mangeårig højskoleforstander og formand for Højskoleforeningen. denna aften vil han causere over kulturens betydning for fællesskaber med udgangspunkt i de udfordringer vi står overfor som en by på kanten af storbyen Århus. Kan kulturen bidrage til at skabe folkelig sammenhængskraft i Hornslet?

Vi vil også synge nogle gode sange fra højskolesangbogen der understøtter aftenens tema.

21-22: Nærvær i Qi gong
Lad dagens indtryk bundfælde sig med guidede siddende og stående rolige bevægelser fra Oi gong. Åndedræt, balance og jordforbindelse er grundelementerne. Alle kan være med.

Fysioterapeut Lalla Wandahl fra Natursund guider dig gennem øvelserne.