Krimi serier

Mord i serier - Seriemord

19.06.18
Få styr på stumperne med 10. udgave af folderen.

Når en krimiserie læses i den forkerte rækkefølge, opleves læsningen nogle gange forvirrende og totalt defragmenteret. Det sker meget nemt, når løsdele af en krimiserie læses ude af sammenhæng med resten af serien.
Det er ikke alle serier, det er 100 % nødvendigt at læse i den rigtige rækkefølge, men oftest er det en fordel, f.eks. fordi forfatteren har en idé med forløbet fra bind til bind, eller fordi de gennemgående personer udvikler sig i løbet af serien.

Læses bøgerne i forkert rækkefølge, eller springer du over et bind i en serie, kan det, bogens hovepersoner oplever gennem serien, fuldstændigt blive hakket i stykker og opdelt i små bidder, som det er svært at samle til et komplet billede igen.

MEN nu er der hjælp til alle krimilæsere!
Det sker i form af denne samlede oversigt over i alt 381 krimiserier.

Nogle af de klassiske serier af Georges Simenon, Dorothy L. Sayers, Maria Lang og Agatha Christie er med, men der findes også andre
klassiske serier af f.eks. Doyle, Trenter, McBain, Stout, Wallace, Queen og Chandler.
Spørg efter dem på dit bibliotek.

Og få overblikket i folderen herunder.

Oprindeligt skrevet af Hjørring Bibliotekerne.